Predstavljena Nacionalna kampanja za promicanje pozitivnog i ravnopravnog roditeljstva

  • Slika /Direktorij 2/Slike od 13.2024/RR1.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Održana je konferencija za medije povodom predstavljanja Nacionalne kampanje za promicanje pozitivnog i ravnopravnog roditeljstva, koju provodi Središnji državni ured za demografiju i mlade u partnerstvu s Hrvatskom udrugom poslodavaca.

Nastavno na Zakon o rodiljnim i roditeljskim potporama, koji je stupio je na snagu 1. siječnja 2023. godine, Središnji državni ured je pristupio pripremi kampanje za promicanje pozitivnog i ravnopravnog roditeljstva, kojom se želi dodatno senzibilizirati javnost o važnosti ravnopravnog sudjelovanja oba roditelja u odgoju djece te potaknuti korištenje očinskog i roditeljskog dopusta, odnosno aktivno uključivanje očeva u brigu o djeci.

O pripremi i samoj provedbi aktivnosti Kampanje, kao i o rezultatima provedenog istraživanja o stavovima javnosti o roditeljskom i očinskom dopustu govorili su dr. med. Željka Josić, državna tajnica Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade, mr. sc. Diana Kobas Dešković, MBA, poslovna savjetnica i coach iz područja razvoja poslovanja, organizacijskog razvoja i komunikacija, Kornelija Bojanić, načelnica Sektora za programe i projekte u području demografije i mladih, Kristijan Kevešević, zamjenik pravobraniteljice za ravnopravnost spolova te Mihael Furjan, predsjednik Hrvatske udruge poslodavaca i predsjednik Uprave PLIVA Hrvatske.

U sklopu projekta napravljeno je istraživanje o roditeljskom i očinskom dopustu, koje je za Središnji državni ured proveo Ipsos u rujnu 2023. godine, a upravo su rezultati istraživanja dodatno ukazali na potrebu jasnog ukazivanja na važnost poticanja aktivne uloge očeva u odgoju djece te promicanja ravnopravnog roditeljstva kao važnog elementa pravilnog razvoja djeteta, ali i za cjelokupnu dobrobit i sklad obiteljskog života. 

Na konferenciji za medije predstavnici Središnjeg državnog ureda podsjetili su na sustav rodiljnih i roditeljskih potpora, uređen Zakonom o rodiljnim i roditeljskim potporama (NN, broj 152/22), a koji propisuje pravo roditelja i njemu izjednačene osobe koja se brine o djetetu na vremenske i novčane potpore, uvjete i način njihova ostvarivanja i financiranja radi zaštite materinstva, njege novorođenog djeteta i njegova podizanja te usklađenja obiteljskog i poslovnog života.

Ključne stavke koje su naglasili predstavnici odnose se na očinski i roditeljski dopust. Ovom je prilikom dr. med. Željka Josić, državna tajnica Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade istaknula je važnost angažiranosti očeva u odgoju djece te kako ravnopravne partnerske podjele obiteljskih obveza sporim korakom postaju vrijednosti prepoznate među zaposlenim očevima i u Hrvatskoj. Istaknula je kako se Kampanjom želi informirati, podržati i potaknuti roditelje na korištenje prava iz sustava rodiljnih i roditeljskih potpora, kazavši kako je društveno prihvatljivo i poželjno da očevi koriste prava iz sustava rodiljinih i roditeljskih potpora kao i majke. Dodala je kako je roditeljima u Hrvatskoj potrebna podrška na svim razinama, a kako bi se ona doista osigurala, kazala je da nisu samo važna prava koja roditelji mogu ostvariti temeljem zakona i postojeće usluge skrbi o djeci, već poticajno i podržavajuće okruženje privatnom i poslovnom životu. Zaključila je kako se upornim i kontinuiranim zagovaranjem i komuniciranjem ove teme mogu pokrenuti promjene koje dugoročno mogu dovesti do zadanog cilja.

Partner projekta HUP, prema riječima g. Mihaela Furjana, njegovog predsjednika i predsjednika Uprave PLIVA Hrvatske, u potpunosti je svjestan značaja koji kultura poslodavaca ima na odluke koje donose zaposlenici-roditelji te koliko je za pozitivan doživljaj roditeljstva važna aktivna uključenost oba roditelja. Kao predstavnik poslodavaca i kao roditelj, podržava ravnopravnu podjelu roditeljskih obveza, prilika i mogućnosti te vjeruje da sustavnom edukacijom možemo mijenjati društvo na bolje. HUP će stoga, rekao je Furjan,  kroz izravnu komunikaciju sa svojim članicama, ali kroz javne i medijske nastupe poticati poslodavce da ohrabre svoje zaposlene na korištenje prava koje ima pruža sustav rodiljnih i roditeljskih potpora.

Pisane vijesti